Cyklo výlet, kde jsme na kola nesedli.

V polovině prázdnin jsme s rodinou naložili kola, brusle, kočárek, vozík za kolo a vyrazili do Rakouska. Zamířili jsme z Brodu přes Vídeň až dolu ke Klagenfurtu. Když jedete po dálnici směrem dále na Villach, jede se podél Slovinska s nádherným výhledem na skalnaté hory. Hanča si četla a Lucie spala, ale já jsem si ten pohled na Slovinsko užil. Zajeli jsme k jezeru Ossiacher See v Korutanech. No popravdě to tam vypadalo jako na Velkém Dářku. Starý kemp, cyklostezka nikde a všude hodně turistů. Byli jsme trochu zklamáni tím, že v Rakousku nemají úplně vychytané cyklostezky, je to hodně po silnici s velkým provozem. A tak to bylo skoro všude. Nezbývalo tedy, než změnit plány a místo kol jsme chodili pěšky.

Korutany

Přesunuli jsme se tedy ještě více do Alp k většímu jezeru Millstätter See. O trochu větší Dářko. Ubytování jsme našli u městečka Seeboden na okraji jezera. K večeři jsme si neodpustili klasický rakouský "vínršnicl" s bramborem. Ráno jsme vyjeli autem nad jezero do oblasti Trefflingu. Udělali jsme si krásnou procházku nejprve s vozíkem a když skončila cesta, tak s nosítkem nad jezerem s úžasným výhledem. malá Lucie byla docela v klidu, jen v tom nosítku se jí asi po hodině chůze nelíbilo. Při zpátečním sestupu jsme navštívili místní hospůdku a ochutnali špek.

Ještě večer jsme se přesunuli do jiné oblasti, více na sever. Cestou jsme vyjeli na pohoří Katschberg. Je to útulné zimní středisko, jen nevím, jak se tam v zimě jezdí autem po tak krkolomné prudce stoupající silnici plné krav. Další zastavení bylo v krásném středisku Obertauern. To opravdu stojí za to. Dali jsme si za úkol, že musíme Obertauern navštívit i v zimě. Dole v údolí ve Schladmingu jsme nenašli ubytování, tak jsme popojeli dolů do Radstadtu.

Salcbursko

Další den jsme vyjeli do střediska Zauchensee. S podivem bylo, že v úplně malém jezírku se vyučuje i windsurfing. Využili jsme sedačkovou lanovku a od horní stanice jsme už zase ťapali pěšky s nosítkem. Obešli jsme krásný okruh, který se šplhal do výšky 2200 m n/m a zpět dolů k hospůdce. Byl tam úžasný výhled na pohoří Dachstein z té strany, kde není ledovec. To nás čekalo později.

Po tomto výletu jsme projeli přes krásný pass Annaberk a Russbach. Dole v Gossau jsme obočili na Lázňou doporučované jezero Gossau See. Fakt super. Do kabinové lanovky berou zdarma kočárky, čehož jsme hned využili. Bylo již odpoledne, tak jsme pádili okamžitě nahoru. Vyškublo nás to asi do 1500m n/m a pak zase procházkou o kus výš. Skvělý výhled na jezero a nad ním trčící ledovec Dachstein s celým pohořím. Na druhou stranu bohužel již nebylo nic vidět, protože se pomalu, vlastně rychle, nasunovala velká oblačnost. Po ochutnání místního špeku jsme pádili dolů. Jak jsme dorazili k autu, začlo pršet. Bohužel pršet nepřestalo ani večer, ani ráno a vůbec.

Přejeli jsme k jezeru Attersee, kde jsme se ubytovali. Veliké krásné jezero s modrozelenou vodou. Ovšem systém cyklostezek opět žádný. Kolo nic, brusle nic. Bohužel nedobrá předpověď počasí nás vyhnala zpět do ČR. No a od té doby vlastně prší a prší... Ale to neva, bude líp a zase někam vyrazíme...